woensdag 12 november 2014

Lier, werf N14: Mechelsesteenweg x Hoog-Lachenen, deel 2

Situatiekaart

Vanuit Duffel gezien, ligt de werf nu aan de linkerkant van de Mechelsesteenweg.
Langs de rechterkant ligt er een nieuwe rijbaan, en een nieuw tweerichtingsfietspad.

Doordat de werf van kant veranderd is, zijn het grootste deel van de eerdere inbreuken rond deze werf mee verdwenen.
Ook het dubbelrichtingsfietspad voor volleerde veldrijders is weg.
Dat wil echter nog niet zeggen dat alles intussen koek-en-ei is.


Fietsers richting Duffel kunnen het fietspad gebruiken, alleen ... ze mogen niet door de manke signalisatie !
Niet dat dat veel fietsers tegenhoudt overigens.
Maar als het misloopt, is de fietser wél in een verboden richting aan het rijden.


Ter hoogte van de werf, aan het kruispunt met Maaikeneveld, staan 2 verbodsborden C3 - Verboden toegang, in beide richtingen, voor ieder bestuurder vlak na elkaar.
Die gelden dus ook voor de fietsers links op het fietspad.

Mechelsesteenweg, thv Maaikeneveld, kijkrichting Duffel


Beetje gek natuurlijk, want er is volop verkeer toegelaten vanuit Duffel en Maaikeneveld (IVAREM Containerpark) richting Lier centrum - en zelfs van fietsers op het nieuwe dubbelrichtingsfietspad.

Hier horen verbodsborden C1 te staan aangezien het verkeer slechts verboden is in 1 richting, met onderbord M3 om een uitzondering toe te laten voor (brom)fietsers richting Duffel.



Het fietspad is richting Duffel wel aangegeven met een bordje D7

 
Lekker dubbelzinnig en misleidend allemaal.





Het gevaarsbord A31 dat waarschuwt voor de werken, staat nog steeds op duidelijk minder dan de vereiste 150m, zonder dat de werkelijke afstand aangegeven is.



In het Maaikeneveld staat een verbodsbord C31 dat bestuurders verbiedt rechts af te slaan richting Duffel - ook hier weer zonder uitzondering voor fietsers.

Maaikeneveld, C31, rechts is richting Duffel


Vanuit Duffel is pas zo'n 100m in de werfzone aangegeven dat dit weggedeelte éénrichtingsverkeer is - na het kruispunt met Hoog-Lachenen.
Het bord F19 dat hiervoor moet dienen, moet uiteraard bij het begin van dit weggedeelte staan,  rechts van de rijbaan in plaats van links ervan zoals nu, en heeft geen onderbord M5 om aan te geven dat (brom)fietsers in beide richtingen kunnen rijden.

F19
M5







Consequent flateren.
Men moet ergens goed in zijn ...


Verder staan er nog een paar verbodsborden C21 en C43 links in plaats van rechts van de rijbaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen